.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهارآنفلوانزاي پرندگان در تالاب انزلي

 وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: پس از تاييد آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در 153 قو در تالاب انزلي كار معدوم سازي پرندگان در منطقه انجام شد و بقيه موارد نمونه‌گيري شده همگي منفي هستند.ک

کامران باقري  افزود: تاكنون فقط 153 مورد قو در دو نقطه از تالاب انزلي بر اثر بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در كشور از بين رفته‌اند و وجود ويروس اين بيماري در اين قوها پس از بررسي در آزمايشگاه مرجع جهاني تاييد شده است اما با اقدامات به موقع وزارت بهداشت و ساير دستگاههاي ذيربط به موقع كار معدوم سازي پرندگان در اطراف هر دو منطقه انجام شد و بقيه نمونه‌هاي بررسي شده منفي هستند و آلودگي نداشته‌اند.
وزير بهداشت گفت: در زمان حاضر همه طيور خانگي، صنعتي و انسانها در داخل كشور نسبت به ويروس آنفلوانزاي پرندگان پاك هستند و شايعاتي كه در مورد ابتلاي مورد انساني به اين بيماري است، بي اساس است و هيچ مورد ابتلاي انسان به اين بيماري در هيچ جاي كشور نداريم.
وي افزود: در زمان حاضر تيمي از وزارت بهداشت در مناطقي كه قوهاي آلوده به اين بيماري شناسايي شده‌اند اعزام شده است و اقدامات پيشگيرانه در حال انجام است.
باقري لنكراني گفت: شايعاتي كه مصرف گوشت مرغ را عامل انتقال اين بيماري مي‌داند هيچ سند علمي ندارد و مصرف مرغ و تخم مرغ به خصوص با توجه به اينكه طيور صنعتي و خانگي كشور نسبت به اين بيماري پاك هستند هيچ منعي ندارد اما مردم به توصيه‌هاي وزارت بهداشت توجه كنند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي اطلاعيه‌اي از مردم خواست از تماس با پرندگان اهلي و وحشي خودداري كنند و در صورت تماس با پرندگان و محصولات آنان نظير سربريدن، پركردن، خالي كردن شكم و حتي دست زدن به تخم پرندگان دستهاي خود را با آب و صابون به دقت بشويند.
در اين اطلاعيه همچنين خطاب به مردم خواسته شده است كه اگر پرنده‌اي در محل زندگي شما تلف شد بلافاصله مراتب را به نزديكترين مركز بهداشتي درماني يا خانه بهداشت اطلاع دهيد.
وزارت بهداشت همچنين توصيه كرد: پرندگان اهلي در داخل قفس نگهداري شود و كودكان از در آغوش گرفتن و نوازش كردن پرندگان جدا خودداري كنند.
همچنين چنانچه فردي به تب، سردرد، گلودرد، سرفه يا اسهال شديد دچار شد از خود درماني پرهيز كند و بلافاصله به پزشك مراكز بهداشتي مراجعه كند.
حرارت 70 درجه سانتي گراد به مدت 30 دقيفه براي رفع وجود احتمالي ويروس آنفلوانزاي پرندگان در غذاهاي حاوي گوشت ماكيان مانند جوجه‌كباب و همبرگرهاي تهيه شده از آنها كافي است.
وزارت بهداشت همچنين از مردم خواست: براي رفع وجود احتمالي ويروس آنفلوانزاي پرندگان از مصرف تخم مرغ نيمه پز، خام يا شل پرهيز كنيد و تخم مرغها را به صورت كاملا پخته مصرف شود


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.316 seconds.